Pretty Little Liars - A könyv

Sziasztok!

Gondoltam, írok néhány szót a könyvről most, hogy befejeztem.

Magam részéről én nagy rajongója vagyok a sorozatnak, így nem is volt kérdés, hogy a könyvnek is nekiálljak. Mint olyan ember, aki a sorozatot is nézi, elmondhatom, hogy nagy meglepetés nem ért. Vannak apró változtatások, például a testvérek számában, a szereplők külsejében, néhány kisebb dolog még a történetben is, de egyik sem olyan óriási. 

Tehát akkor néhány szó az alaptörténetről azoknak, akik nem ismerik a sorozatot. 
Adott öt jó barátnő: Aria, a különc; Spencer, a stréber; Emily, a visszahúzódó úszó; Hannah, a súlyproblémákkal küzdő lány és a csapat középpontja, Ali, aki mindenben tökéletes. Ali nem csak szép, népszerű, de valamihez tökéletesen ért, mégpedig ahhoz, hogy mindenkiből kiszedje a legpiszkosabb titkát is.  Mi több, állítja, ötüket a titkok tartják össze. Amikor azonban Ali egyszer csak nyomtalanul eltűnik, a kis csapat széthullik. Aria, Spencer, Emily és Hannah mind külön úton haladnak tovább, és folyamatosan ott motoszkál a fejükben, mi van, ha valaki tud a titkukról. 
Három év telik el (a sorozatban egy), mire mind újra találkoznak. A négy lány titokzatos üzeneteket kap, amelyekből kitűnik: valaki bizony nagyon is ismeri a titkaikat. És a titokzatos üzeneteken mindig a következő aláírás szerepel: A.
De vajon lehetséges, hogy a már halottnak hitt Ali tért vissza? És ha igen, képes lenne kiteregetni legjobb barátnői titkait, és ezzel felforgatni az életüket?


Ami a történetet illeti, szerintem zseniális ötlet. Folyamatosan azon töröd a fejed, hogy most akkor Ali lesz-e A, és ha nem, akkor vajon ki. Mindenki gyanús. Sajnos ez a filmsorozatra szerintem jobban jellemző, mint a könyvre az eddigiek alapján. Bár ez még lehet, hogy a következő kötetekben erősebb lesz, hiszen az első könyvben még nagyon a történet elején járunk. 

Nagyon tetszett, hogy minden lány szemszögét külön-külön ismerhetjük meg, és egészen a könyv végéig csak futólag találkoznak. Valahogy erősítette az érzést, hogy elszakadtak egymástól, és még egy plusz izgalomfaktort ad, hogy vajon mikor beszélgetnek már végre mind a négyen normálisan. 

Ami nekem kissé furcsa volt, bár nem vagyok nagyon öreg, hogy elég sok volt benne a szleng. Nem olvastam az eredetit, szóval fogalmam sincs, hogy mennyire beszélnek így az angolban, de szerintem ember nem használ annyi szleng kifejezést, mint ők. És a sorozatból sem emlékszem ilyesmire. 

A sorozatbéli hazudozók

Ez még kiegészül azzal, hogy szerintem a könyvbéli szereplők sokkal éretlenebbek, mint a sorozatbeliek. Úgy értem, a könyvbéli Aria, Spencer és Hannah (még Emily a legkevésbé) sokkal feslettebbek (most nem jut eszembe jobb szó), mint a sorozatban. Talán Aria példájával tudom a legjobban szemléltetni. 
SPOILER, HA NEM NÉZED VAGY NEM OLVASOD A sorozatban Aria egy érett, határozott személyiség, és amikor összetalálkozik Ezrával, tökéletesen összepasszolnak. Simán el tudja róla képzelni az ember, hogy illik egy irodalomtanárhoz. És amikor végül kiderül, hogy a tanára, az ember inkább sajnálja őket, mint elátkozott szerelmeseket, mint hogy azt gondolná: ezek hülyék! Na, én ebben a közepétől folyamatosan azt gondoltam, hogy Aria egy éretlen rüfke, Ezra pedig egyáltalán nem való tanárnak. De persze lehet, hogy ez csak nekem jött át így. 
SPOILER VÉGE

Ha ezektől az apróságoktól eltekintünk, nekem tetszett a könyv. Szerintem az első könyvben még nem indult el igazán a történet, azt gyanítom, a következő kötetek izgalmasabbak lesznek, de majd meglátjuk. 
Mindenesetre a sorozatot valahogy az eddigiek alapján pörgősebbnek érzem. :)

Ja, és ha valakit érdekel, hogy az első könyv az első évad-e. SPOILER, HA NEM NÉZED A SOROZATOT Nem. Úgy értem, valamennyi az első évadból benne van az első könyvben, de a könyv vége az a temetés, ami az első évad első részének vége. Azaz nem a teljes évad az első könyv. SPOILER VÉGE

És végül ajánlásként szeretném betenni a sorozat főcímét, mert én IMÁDOM, és a dal tökéletes választás a történethez:


Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése