BD film - Vélemény

Sziasztok!

Nos, ma megnéztem végre a Breaking Dawn filmet!!!!!! Már alig bírtam ki! :D Elöljáróban a türelmetleneknek annyit, hogy ELKÉPESZTŐ volt!!! A legjobb értelemben.

A beszámolómban lesznek spoilerek, mert nem akarok még egyet írni, viszont ha már megteszem, akkor bele fogok tenni mindent. De akik még nem látták, azok se aggódjanak, igyekszem mindenhol jelezni, ha spoiler jön. Tehát, ha spoiler következik a szövegben, akkor mielőtt elkezdem írni SPOILER ELEJE, a végén pedig SPOILER VÉGE felirat lesz. Az ezek közötti rész tartalmazza a spoilert, azt ne olvassátok el, ha nem akarjátok, hogy túl sok poént lelőjjek. :)

Nos, akkor kezdjük az elején. A főcim nagyon tetszett. Persze az előzőekkel nehéz versenyezni, szóval összességében a főcím bennem nem hagyott olyan maradandó nyomot, mint a New Moon főcíme a csodálatos zenével és az idézettel, vagy az Eclipse tekergőzös napfogyatkozásos bevezetése, az esős-borús Summit emblémáról, és Riley átváltoztatásáról nem is beszélve. Szóval szép volt, de eddig nem a legjobb főcím. (Bár lehet, hogy az is számít, hogy nem tudtam annyira odakoncentrálni az adrenalin miatt... xD) De persze senkit sem a főcím érdekel, úgyhogy menkünk is tovább. Idézet amúgy itt is volt, és nekem tetszett is, szóval érdemes már az elején figyelni. :)

A kezdő képsorok engem megleptek. Nem gondoltam, hogy így fog kezdődni a film, persze nincs vele semmi baj. Jó indítás volt, csak nem úgy kezdődött, mint a könyv. SPOILER ELEJE Kicsit sajnálom, hogy nem tartották meg azt a részt, ahol bejelentik Charlie-nak a nagy hírt. Nekem tetszett, és vicces volt az a rész a könyvben. És ugye az Eclipse filmet is úgy fejezték be, hogy el kell neki mondaniuk. De annyira nem hiányzott, hogy amiatt nagyon kiakadjak. Viszont szerintem az egész Jake megkapja a meghívót dolog az előzeteseben jobb volt. Valahogy drámaibb. Persze, a bevezető idézettel együtt nézve, meg amúgy is, hatásos volt, csak valahogy a trailerben jobban pörögtek az események a kiküldött meghívókkal kapcsolatban, és nekem az úgy tetszett, mert nem hiszem, hogy a meghívók kézbevétele akkora dolog, hogy ennyi időt kell vele eltölteni. (Persze itt Jake kivétel.) Viszont hiányoltam azt a részt, hogy a Volturi is megkapja. Az nem volt benne, szóval 1. kivágták és kimaradt jelenet lesz, 2. a következő részben lesz benne, 3. csak a trailer feldobása kedvéért forgatták le. A harmadik verziót nem tartom valószínűnek, szóval kíváncsi vagyok, hogy az egyes vagy a kettes lesz-e. SPOILER VÉGE

Az esküvői készülődás cipőpróbástól, facipelésestől kezdve nagyon jó volt, és élveztem, hogy végre a filmben is igazán átjön Alice karaktere. Én nagyon szeretem őt, és minél több Alice van, annál jobb. :)

A legénybúcsú előtti, Edward és Bella Bella szobájában jelenettel kapcsolatban kettős érzéseim vannak. Egyrészt nagyon tetszett, hogy KICSI SPOILER KEZDETE Bella nézegette az álomfogót, mert Jake hiányára megint emlékeztetett. De ami nem annyira tetszett, hogy mit keres ebben a részben Edward múltja? Mármint WTF??? Bella ezt már rég tudja! Miért az esküvő előtti éjszakán kell ezt meggyónni???? Nagyon örülök, hogy végül az egyik filmbe belekerült, mert félreértés ne essék, nagyon-nagyon tetszett a megvalósítás, meg ez a moziban ülős dolog, megint kosztümös verzióban, csak nem értem, hogy miért a negyedik részben kell pótolni, amit korábban elmulasztottak... Ja, és ennél a résznél az inas poént nagyon elszúrták a filmben. A könyvben is kicsit fura, mert a magyar nyelvben a „Hogy van az inad?” kérdés elég furcsán hangzik, de gyakorlatilag a filmben nem jön át a poén része, mert pont a végét hagyták le. Meg is kérdeztem anyukámat, mert ő nem olvasta, és bizony nem értette... Annak viszont örülök, hogy a találkozunk az oltárnál – a fehér ruhás leszek rész benne van. Az nagyon vicces. Emmett és Jasper pedig csak a szokásosan jók. :D És tetszett a vámpírsebességgel elfutás. :D SPOLER VÉGE

Bella rémálma. IMÁDTAM! Ez sem úgy volt benne, mint a könyvben, de zseniális!!!!!!!! Egyrészt hátborzongató, másrészt elgondolkodtató, és mivel vannak olyanok, akik nem olvasták a könyveket, felmerülhet bennük a kérdés, hogy vajon nem valami ehhez hasonló fog-e történni. SPOILER ELEJE Ahogy a szirmok vérré válnak, az félelmetes és félelmetesen jó. Aztán ott a Volturi, akik Bella legnagyobb félelmét jelentik fizikailag, aztán ott van a véres ingű Edward, és a hullák, akik Bella másik legnagyobb félelmét jelenítik meg: hogy bántani fog olyanokat, akiket szeret. És mindezt úgy, hogy mindenki fehér ruhában van! Hihetetlen.
És ha már álmoknál járunk, itt jegyezném meg azt is, hogy sajnálom, hogy Bella kisbabákról, vagyis konkrétan egy Edward kinézetű kisbabáról szóló álma nem került bele. Ennek gondolom technikai okai voltak, hiszen megcsinálni egy Edward kinézetű kisfiút nem lett volna egyszerű, eleget küzdöttek Nessie-vel is. És a poént s jobban lelőtték volna ezzel a filmben, mint a könyvben. SPOILER VÉGE

Nos, esküvő előtti készülődés. Ezt már láthattátok az előzetesekben, szóval ehhez nem írok spoiler figyelmeztetést. Szóval a készülődés pont olyan jóra sikerült, mint a könyvben. Alice megjegyzése arról pedig, hogy az esküvő mindenkit összehoz, nagyon tetszett. Egyrészt tipikus optimista Alice felfogás, másrészt tök igaz. :) Az is nagyon tetszett, hogy a hajdíszes dolgot benne hagyták, és amire nagyon érdemes figyelni, az Bella arca, amikor Renee közli, hogy majd továbbadja a lányának, ő pedig az ő lányának. Annyira fájdalmas az az arckifejezés. Nem tudom nem arra gondolni: Ha te azt tudnád! XD

Az esküvő csúcsszuper volt. A díszítést már láttuk az előzetesben, és hát... Lélegzetelállító. Minden lány ilyen esküvőről álmodik. Bella ruhája egyszerűen gyönyörű. Egyrészt egyszerű, másrészt azért díszített, tökéletesen megy mind Bellához, mind az esküvőhöz. Alice kitett magáért! ;) Steph-re egyszer rá is zúmoltak, és el sem tudom képzelni, hogy írónőként milyen nagy dolog lehet tényleg átélni egy olyan pillanatot, amit te alkottál. Akkor ott a moziban a nővéremmel (megbeszéltük xD), csak arra tudtunk gondolni, milyen jó, hogy ez a nő megírta ezt a történetet. Szóval ezúton is, köszi Steph! :D

Az esküvő utáni partin a tánc nagyon tetszett, bár Alice és Jasper tánca az így készült videóban a másik kameraállásból jobban tetszett. Voltak benne vicces megjegyzések, főleg Jessica beszólásai tetszettek, és Emmett beszéde, és megható dolgok is. Pont, mint egy igazi esküvőn. SPOILER ELEJE Tetszett, hogy próbálták bevezetni az Irina szált már ebben a részben, hiszen mivel az egész eddigi filmekben Denáliék meg sem jelentek, arról sem eshetett szó, mi volt Irinia és Laurent között. Pedig ez a második részben kulcsfontosságú lesz. A beszédeket imádtam! Csak arra tudtam gondolni, hogy milyen jó lett volna, ha ez a könyvben is benne van. Az egész esküvő utáni parti kicsit elnagyolt a könyvben, itt viszont nagyon jó volt látni. Amikor Emmett felállt beszédet mondani, rögtön felsóhajtottam, hogy most valami pajzán jön. És tényleg! xD És Charlie feje! Úristen, annyira vicces volt! Jessica beszéde pedig... Azt hittem, eldobom az agyam, és annyira Jessicás volt. Meg az a jelenet is, amikor a tortát szidta... xD A megható beszédek is tetszettek, de amin már tényleg eldobtam az agyam, az Renee éneklése... xD 


MOST JÖTTEM RÁ, HOGY MÉG NAGYON AZ ELEJÉN JÁROK, DE MÁR TÖBB, MINT MÁSFÉL A/4-ES OLDALT ÍRTAM... MOST VISZONT EGYRÉSZT MÁR FÁJ A KEZEM A GÉPELÉSTŐL, MÁSRÉSZT ÁLMOS IS VAGYOK, SZÓVAL NINCS ENERGIÁM FOLYTATNI. 
A következőt csinálom. Feltettem (hiszem már olvasod is xD) az eddig megírt részt, és holnap, amint lesz erőm, folytatom. Össze akarom foglalni a véleményemet mindenről rendesen, és kiadni magamból. Addig legalább még emészteni is van időm. Szóval holnap kerül fel a folytatás, nem külön posztban, hanem ugyanebbe. :)
Végül még annyit, hogy ne menjen el a péterkétek holnapig (ez de viccesen hangzik xD), hogy a kedvenc jelenetem a bevésődés volt, és az átalakulás. Bill Condon egy isten! :D
Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése