Shakespeare élt, él és élni fog...

Sziasztok!

Már rég jelentkeztem, de most egy hosszabb lélegzetű bejegyzéssel készültem.

A minap ráakadtam egy bejegyzésre a Nextmovie oldalon, ami olyan filmekből készít toplistát, amik Shakespeare művein alapulnak. És mivel imádom Shakespeare-t, és a modernizált változatokat is, gondoltam, veletek is megosztom. :)

Először következzen az a lista, amit ők állították össze:

9.
Micsoda srác ez a lány
(Vízkereszt, vagy amit akartok)

Ez egy amolyan tinifilm. Az alaptörténet a következő: Adott Viola és a bátyja, Sebastion. Viola élete a foci, ám az iskolában, ahová jár, egyszer csak megszüntetik lányok focicsapatát, és miután a saját pasija is kineveti, amikor be akar állni hozzájuk a fiúcsapatba, Viola érdekes döntést hoz. Átveszi bátyja helyét az ő iskolájában, amíg ő bandájával turnézik. Mondanom sem kell, hogy itt jönnek a vicces szituációk. Egy szál lányként egy fiúkoliban, egy focicsapatban úgy, hogy közben a szülei ne fedezzék fel a cselt.
Ezt a filmet volt szerencsém látni, és én imádom! És ha nem lenne elég a vicces történet, annyit mondok még, hogy Duke-ot, Viola szoba- és csapattársát Channing Tatum alakítja, az expasit pedig a Step Up 2 férfi főszereplőjeként megismert Robert Hoffmann. (Igen, egy filmben az első két Step Up film főszereplői. :D)






8.
Szerelmes Shakespeare

Nos, azt hiszem, ez az a film, amit nem kell bemutatnom. De ha valaki mégsem ismeri, akkor következzen egy kis kedvcsináló.
A film főszereplője maga Shakespeare, aki épp írói válságát éli, miközben a semmiből próbál megélni. Aztán kap egy ötletet (szó szerint), és máris keresni kezdik a darab szereplőit. Ezen a válogatáson találkozik először Shakespeare későbbi szerelmével, aki tehetséges színésznő, és nem mellesleg egy gazdag kereskedő lánya, akit épp férjhez kívánnak egy elszegényedett nemeshez a címért. A gyönyörű Viola rajong Shakespeare műveiért. Férfi álruhában jelentkezik hát az új darabba színésznek (abban a korban, amikor a női szerepeket és férfiak játsszák), és elkezdődik a rendkívül vicces, izgalmas szerelmi történet. Ahogy kettejük szerelmi kibontakozik, úgy írja meg Shakespeare a Rómeó és Júliát, saját életéből merítve.
Ez a film egy tipikus "Akár még meg is történhetett" volna sztori. Bár nyilván nem így volt.
A szereposztás fantasztikus, már csak ezért is érdemes megnézni. Shakespeare-t Joseph Fiennes alakítja, akiről sokan nem tudják, hogy ő bizony a híres Ralph Fiennes (Voldemort xD) öcsikéje, és személy szerint én imádom. A női főszereplő Gwyneth Paltrow, aki Oscart is nyert az alakításáért. (Egyébként a film 7 aranyszobrocskát is elnyert.) A "gonosz" vőlegényt Colin Firth játssza (és ebben a szerepben tudtam utálni, bármennyire szeretem is), a híres drámaíró, Christopher Marlowe bőrébe Rupert Everett bújt, és még olyan nevek tűnnek fel, mint Judi Dench, Ben Affleck vagy Geoffrey Rush.





7.
Öld meg Rómeót!
(Rómeó és Júlia)




6.
Rómeó + Júlia

Ehhez sem nagyon kell hozzáfűznöm semmit, ez a jól ismert, és felháborodást keltett Claire Danes és Leonardio di Caprio főszereplésével készült film. Ami a legnagyobb jellegzetessége, hogy a teljesen modern környezetben az eredeti shakespeare-i nyelven beszélnek. Tehát miközben pl. lövöldöznek a filmben, szó szerint az eredeti Rómeó és Júlia szöveget mondják.




5.
O
(Othello)


4.
Otthonom, Idaho
(IV. Henrik)




3.
Oroszlánkirály
(Hamlet)

Nos, igen. Ezen először én is meglepődtem, de ha az ember elgondolkozik, nem is akkora hülyeség. Az Oroszlánkirály bizony sokak szerint a Hamlet modern változata. Mindenki döntse el, hogy szerintem van-e ebben ráció. Viszont itt jegyezném meg, hogy az Oroszlánkirály 2. viszont egy az egyben a Rómeó és Júlia. Nézzétek meg! Nekem végig az járt a fejemben, amikor néztem, hogy egy az egyben Shakespeare. :D (A két videó ez alatt a két teljes film magyarul! Szóval lehet nézni! ;D)




2.
Hamlet 2.

Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni, melyik Shakespeare művel van kapcsolata. Még ezt a filmet sem láttam, de azt hallottam, hatalmas marhaság... xD

1.
10 dolog, amit utálok benned
(A makrancos hölgy)

Erről a filmről már írtam korábban. Én imádom, és Heath Ledger miatt is kötelező!!! :D Itt a link az előző bejegyzéshez, amiben érdekességeket is találtok: http://deszy-diary.blogspot.com/2011/05/2-film-10-es-szam-jegyeben.html



Ebből a filmből egyébként egy egy évadot megélt sorozatot is készítettek. :)

És hogy miért adtam a bejegyzésnek ezt a címet? Nos, a fentebb felsorolt filmek mind már elkészült adaptációk. De nem is olyan régen is jöttek ki új Shakespeare alapú történeteket, gondoljuk csak a Gnómeó és Júliára, vagy a Saint Trinians 2-re. És jelen pillanatban is készülnek modernizálások, pl. Messina High címmel a Sok hűhó semmiért-ből, és nem is olyan sokára a mozikba kerül az Anonymous című film (Jamie Campbell Bowerrel és Xavier Samuel-lel).


Oszd meg Google Pluson

A szerző: Deszy

Deszy a bloggerkedést fanfictionökkel kezdte, azután hamar más területre nyargalt. Jelenleg könyves blogot vezet, Cassandra Clare rajongói oldalát, előzeteseket feliratoz, és próbál képben maradni a kedvenc színészei és sorozatai tekintetében is.
    Blogger Comment

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése